Friday, April 24, 2009

bercinta kerana......

1. Bercinta kerana Harta
tidak ada gunanya hidup dilimpahi dengan harta, tetapi tanpa cinta. Hartan datang dan pergi setaip saat. Cinta yang sesat dapat diperolehi setiap saat, tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli dengan harta.

2. Bercinta kerana perasaan asmara
Rasa tertarik dan simpati, yang merupakan asmara yang serong disalah ertikan sebagai cinta. Asmara itu bukan cinta. Asmara cepat berubah oleh rupa, harta, tempat dan keadaan. asmara itu buta, tidak tahan lama dan tidak tahan ujian. Cinta perlu diuji dalam suka dan duka dengan mata terbuka.

3. Bercinta kerana rupa Kecantikan
luaran memang indah, tapi boleh luntur termakan usia. oleh itu apa yang lebih penting adalah kecantikan dalaman seseorang kerana ianya tidak akan luntur selagi nyawa dikandung badan.

4. Bercinta kerana rasa kasihan
rasa kasihan memang baik dan harus ada dalam hidup kita. tapi tidak boleh menjadi sebagai dasar dalam percintaan. kasihan boleh hilangs eta merta, tetapi kasih tidak berkesudahan. percintaan adalah kasih, bukan kasihan.

5. Bercinta untuk kepuasan nafsu
memang seks itu suci dan penting dalam hubungan suami isteri, namun tidak bolek menjadi tujuan utama mencari pasangan. Seks hanyalah salah satu bahagian daripada perkahwinan. Orang yang hanya mengejar kenikmatan seks akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan yang diciptanya sendiri.

cfu: korang pilih la sendri....huahuahua

No comments: