Sunday, March 22, 2009

cfu jd nelayan la pulok...hehe

Agak lama cfu tak post sumting kat blog cfu ni...memandangkan cfu sibuk dengan aktiviti outdoor cfu...iaitu xtvt memancing!!!! saksikan paparannye...hehehe

pada 21 mac 2009 cfu bersekempatan utk kesekian kalinya menjadi nelayan celup...kali ni cfu berkomplot di perairan kuala terengganu selama satu malam...cfu dan member2 bergerak pada 4.00 ptg dr pelabuhan perikanan pulau kambing...menuju ke peraiaran sekitar pulau kapas...lebih kurang sejam lebih sampailah ke tukun pertama dan masing2 melabuhkan umpan...manakala cfu lebih berminat melakukan popping n jigging je(umpan tiruan ler)...hehe


namun hasil kurang...kami berpindah ke tukun kedua sekitar kul 8 malam...memandang laut kurang bergelora maka aktiviti mencandat sotong dilakukan...ikutilah citer seterusnya berdasar gambar yg cfu postkan...xsempat nak amik gamba byk2 memandangkan bz memanceng...muahahaha... "pak su" cfu bersama sotong yg dicandatnye...leh tahan besarnye...pak su nti sponsor la lagi bot...anak buah mu ini dengan relanya akan followwwww...hahaha

cfu dengan ikan kaci seberat 2.2 kg...berat giler semasa tarik menarik berlaku...krem tangan woooo...hehehe

ni merah tanda seberat sekilo...leh la wat geli2 n menghiburkan hati tak kala org lain sibuk mencandat sotong....

ikan "Yu Bodoh" kedua yg cfu naikkan pada kul 2.53 pagi....ingatkan ikan pe yg tarik joran cfu sampai melenduk dan mengemparkan satu bot...rupe2nye...ikan yu...yu pon yu la...janji ikan...wat kari pon sodap....

antara pemandangan diwaktu pagi semasa perjalanan balik dr laut....indah sungguh ketika berada dilaut...panorama cmni lah wat cfu nak berkomplot lagi...huhuhu



setelah bersengkang mata semalaman inilah hasilnya...agak lumayan bagi seorang nelayan celup...ekekeke

sotong ni kalu wat celup tepung....perrrggghhhh......marbelesssss!!!!

spesis ikan yg seswai utk dijadikan ikan bakar.....sssrrruuupppp....meleleh air liur cfu....freshhhhh beb!!!


2 ikan "yu bodoh" hasil pancingan cfu melakukan post yg mengiurkan...nti la ko yu....kari daun kesom la ko jap lagi ni....

xkan manceng penat2 xnak makan....nahhhh ini dia ikan merah tanda dikorbankan dikedai seafood...dh siap jadi ikan bakar yg menyelerakan....xyah penat2 nak masak sendiri...hantar je kt restoran...hahaha

pe lagi....makan time....anak2 la yg paling epi time makan free ni....yg penatnya papa dia yg kena bayar...hahaha
orait...sekian saje dari cfu...nti cfu yg post lagi aktiviti nelayan cfu yg lain plak...."MAJULAH NELAYAN UTK NEGARA"...adioussss amigosss!!

3 comments:

Anonymous said...

wow...... banyaknye dapat....klu rasa berlebih bagi lah kat jiran-jiran sebelah ni.

Anonymous said...

wow...... banyaknye dapat....klu rasa berlebih bagi lah kat jiran-jiran sebelah ni.

cfu zams said...

rezeki laut gelora...dh selamat di agih2kan harta rampasan perang tuh...hehehe