Friday, March 27, 2009

saya mimpi basah pak...

satu hari pok dik ( bukan nama sebenar) bangun pagi2 dan menangis teresak esak...

bapanya yang kehairanan melihat telatah anaknya bertanya " awat hang dok teriak pagi2 buta ni?

"pok dik menjawab "saya mimpi basah pak"

bapaknya tersenyum lalu berkata... "orang mimpi basah selalunya tersenyum... awat hang teriak?"

pokdik menjawab lagi " saya mimpi bapak yang basah"

bapaknya yang tersipu malu bertanya... "apa bapak buat dalam mimpi hang?"

sambil menangis pokdik berkata.." saya tengok orang mandikan mayat bapak... basah tuuuu...

""saya tengok kuboq bapak penuh air bila nak kebumikan bapak.. sebab bapak banyak dosa... basah tuuuu..

""saya tengok bapak menangis sampai bertakung air dalam kubur bapak bila ular sujaul aqra' mematuk bapak sebab bapak malas sembahyang... basah tuuuuu... bapak"

"saya nampak di padang mahsyar bapak berjalan dan lemas dalam air peluh sendiri sehingga paras hidung sebab bapak selalu buat perkara mungkar... basah tuuuu...."

saya tengok bapak minum air panas mengelegak dalam neraka sebab bapak suka makan rezeki yang haram... basah tuuuuu......

"bapak: "astaghfirullah..... ya Allah...... Ampunkan aku...."

No comments: