Thursday, March 26, 2009

Spekulasi...Persepsi atau.......

Najib Razak and the Ghost of Altantuya

Semua sudah sedia maklum, kini mata rakyat malaysia tertumpu kepada perhimpunan umno yg menyaksikan peralihan tampuk pemeritahan negara dari DS Pak lah kpd timb.nya DS Najib. proses peralihan kuasa ini nampaknya seakan berjalan lancar namun hakikat masih ader suatu perkara pada pandangan cfu, DSN kena lakukan sebelum duduk dikerusi empuk Perdana Menteri Malaysia yg ke-6. apakah isu yg perlu di"settle"kan oleh DSN itu???mesti ramai tertanya2...

Mungkin ramai di kalangan rakyat Malaysia tidak sedar...seakan ada satu gerakan utk memburukkan DSN di luar negara sedang dilakukan...siapa yg lakukannya itu tidaklah penting bg cfu kerana cfu tidak terlibat dgn politik...cuma apa yg merisaukan cfu sebagai seorg rakyat dlm negara ini ialah imej bakal PM kita ini telah terpalit dengan kotoran, yg secara tdk langsung boleh memburukkan imej negara dimata dunia.


Nah...sudah tentu korang telah dpt membuat telahan ttg apa yg cfu ingin sampaikan...ya...sudah tentulah mengenai kes altantuya...kisah "kononnya" DSN terlibat dgn pembunuhan wanita mongolia dan terlibat dgn rasuah telah diwar2kan dibeberapa akhbar diseluruh dunia...bermula dari akhbar Perancis...sehingga lah yg terbaru karikatur dr akhbar The Korea Times (seperti gambar yg cfu postkan kat atas).


Antara akhbar yg mengeluarkan isu ni ialah akhbar Liberation yang berpangkalan di Perancis, The New York Times, International Herald Tribune, Times Online, The Times of India (India), The Australian (Australia), Kompas (Indonesia), The Nation (Thailand) dan NineMSN (berita internet antarabangsa).


Jika segala tuduhan ini tidak berasas dan hanya fitnah...harapan cfu sebagai rakyat Malaysia, hendaknya DSN mengambil tidakan terhadap akhbar2 ini (iaitu menyaman) sblm beliau menjadi PM...ini penting supaya negara2 luar tidak melihat Malaysia yg kita cintai ini dipimpin oleh pemimpin yg melakukan jenayah...dan ini amat memalukan rakyat dan negara...tetapi sekiranya langkah berdiam diri dibuat, pastinya persepsi rakyat Malaysia dan dunia akan menganggap segala berita yg disiarkan itu adalah benar...sekian.


cfu: politik Malaysia dh jd haru biru bluessss...teringat citer pendekar bujang lapok...nun ya wau ta'= SARKAS....hehehe

1 comment:

Unknown said...

hmm...napa masa awal2 kes altantuya dulu takdak pon sebut saal tuk najib...
tup..tup...bila tuk najib nak jadi Pm banyak lak cita kluar...haish...
musykil....musykil.....